26 Kasım 2010 Cuma

Kapşonlu Çocuk Yeleğinin Yapılışı



İp: Anchor Anatolia
Şiş: 4 no


Bu yeleğin yapılışı ile ilgili örerken çektiğim resimleri ve notlarımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Öncelikle modelle ilgili yardımları için Beyhan arkadaşıma çok teşekkür etmek istiyorum, emeğine sağlık arkadaşım. 
Benim ördüğüm sayılar 2 yaşındaki çocuğa tam uygun oldu.





Arka için 76 ilmekle başladım.
Kenarlardan 6 şar ilmeği 1 ters-1düz , orta kısmınıda 2 düz-1 ters olarak 10 sıra lastik ördüm. (Bu kenarlardaki 6 ilmek lastik yukarı doğru aynı şekilde devam edecek)


Örnek Kurulumu:
6 ilmek lastik - 19 düz - 1 ters,2düz,1 ters - 16 düz - 1 ters,2 düz, 1 ters -19 düz - 6 ilmek lastik


Ortadaki 16 ilmeği 8 sırada bir ağaçkökü burgu yaptım, her iki yanındaki 2 düzleride her ön sırada ilmekleri sağa ve sola yer değiştirerek burdum.


Ortadaki burgulardan 7 kez yaptıktan sonra kol kesimine geçtim.
Kol kesimi için her ön sırada kenarlardaki 6 ilmek lastikten sonra 2 ilmek örüp, 3.ilmeği bu 2 ilmeğin üzerinden geçirek kesme yaptım. (Diğer taraftada simetrik olacak, bu kez lastikten önceki son 3 ilmeğe gelince 1.ilmeği örmeden boş alıp, 2 ilmeği örüp boş aldığım ilmeği 2 ilmeğin üzerinden geçirdim.)


Kenar lastiklerle, 2'li burguların arasındaki düzler bitene kadar bu kesme işlemine devam ediyoruz.
Kalan ilmekleri 10 sıra daha ördükten sonra ilmekleri kapatmadan bir şişte bekletiyoruz.




Önler içinde 47 ilmekle başladım.
7 ilmek lastik - 1ters,2düz,1ters - 8 düz - 1ters,2düz,1ters - 18 düz - 6 ilmek lastik.
(Önün ilik kısmına gelecek tarafta lastik sayısı 7 ilmek oluyor, öyle denk geldi benim sayılarımla)


Yine arkanın kol kesim boyuna kadar örüp kesmelere başlıyoruz, aradaki düzler bitene kadar kesmeleri yapıp, yaka kesimi yapmadan dümdüz örüyoruz. Yine kalan ilmekleri 10 sıra örüp ilmekleri beklemeye alıyoruz.
Diğer önünde simetrik olarak örüyoruz. Düğme için ilik açmayı unuttuğum için ben bu şekilde yaptım düğmelerini. Siz ilik açabilirsiniz.






Beklemeye aldığımız parçaları tek şişe alarak kapşonu örmeye geçiyoruz. Önlerdeki lastik ve burguları devam ettirip arkayı düz olarak örüyoruz. Ben arka kısımdan aralardan 10 ilmek kadar arttırma yaptım. Her bir kenardaki burgudan 10 kez yapıp kapşonu bitirdim.
Ben kapşonu bitirirken ilmekleri kapatmadım, bütün ilmekleri ortadan ikiye ayırıp 2 şişe böldüm ve 3.bir şiş yardımıyla 2 şişteki ilmekleri birlikte örerek kestim. Bu şekilde yapınca hem çok düzgün oluyor hemde dikiş derdi olmuyor.
Bu kesimi daha önce buradaki kapşonun yapımında göstermiştim.


Kolaltındaki yanlara ilik açılmıyor, diktikten sonra üzerine düğmeleri dikerek süsledim. Aynı şeyi kapşonun ön kısmınada uyguladım.


Yapmak isteyenlere kolay gelsin.







8 yorum:

yurdagül dedi ki...

ellerine emeklerine sağlık çokk güzel anlaşılır bi şekilde eklemişsin.çokk işimize yarıcak ALLAH razı olsun.

Necmiye dedi ki...

tüm yaptıklarınız gibi buda cok harika ellerinize sağlık..

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

çok güzel anlatmışsın canım teşekkürler

mavilale dedi ki...

emeğine sağlık arkadaşım çok güzel anlatmışsın yakında bunuda kopya çekersem şaşmamalı

tülin dedi ki...

çok güzel olmuş,çoook.

Adsız dedi ki...

evet bende teşekür ediyorum açık olarak anlatmış veçok güzel

Adsız dedi ki...

arkada iki ikmek fazla kalıyr nasıl yapcam

dilek k dedi ki...

çok beğendim bu yeleği. kızım yok ama sayıları arttırıp kendime yapsam nasıl olur acaba, bence güzel olur:)