6 Temmuz 2011 Çarşamba

KATLI ÇİÇEKLİ LİFİN YAPILIŞI


Evet sevgili izleyenlerim uzun süredir sizleri ihmal ettiğimin farkındayım. Ama elde olmayan nedenlerden ve birazcıkda sağlık problemlerim nedeniyle çok fazla ilgilenemedim blogumla.Aklımda yapmak istediğim bir sürü şey var ama zaman ve 2 kol yeterli gelmiyor malesef:))

Bu lifin yapılışı için benden yardım isteyen ve mesaj atan arkadaşlarım için resimleyerek anlattım. Öncelikle bu lifin modeli bana ait değil, bizde Altınörgü'deki lif etkinliğimizde örmüştük ve orda sevgili Aylin'in açıklamasıyla yaptım bende. Yardımları için Aylin'e çok teşekkürler ediyorum. Ben sadece yaparken ayrıntılı resimledim  o kadar.



4 katlı çiçeğimizin yapılışı:
6-7 zincir çekip bir halka yapıyoruz. Halkanın içerisine aralara 2 zincir çekip, 7 trabzan  yapıyoruz  son 2 zincirle başlangıca birleştiriyoruz. 8 kutucuğumuz olacak.
Bu kutucukların her birinin içine 2 zincir,2 trabzan, 2 zincir çekip aşağıya batıyoruz. Bu şekilde 8 yaprağımız olacak.
İlk kat böyle tamamlanıyor.  2.katı yapmak için diğer renge geçip arkadan yuvalarını yapıcaz.




Arkadan görünümü

3 zincir çekiyoruz bir alttaki kutunun trabzanına arkadan batarak sıkiğne yapıyoruz. Bu şekilde 8 yuva yapıyoruz.





Bu yuvaların içine 2.kat yapraklarımızı yapıcaz. 2 zincir,3 trabzan,2 zincir çekip aşağıya batıyoruz. Bu şekilde 8 yaprak yapıyoruz yine.

3. katıda; önce 4 zincirle 8 yuva, sonra 2 zincir,4 trabzan,2 zincir aşağıya
4.katıda; önce 5 zincirle 8 yuva, sonra 3 zincir, 4 trabzan, 3 zincir aşağıya







Şimdi koyu pembe iple alttaki yaprakların üzerine 6 trabzan, araya 3 zincir, 6 trabzan şeklinde sırayı tamamlıyoruz.



Alt taban trabzanları:
1.sıra: Yine 6 trabzan ve zincirlerin içine 3 trabzan şeklinde sırayı tamamlıyoruz.






2.sıra: Bu sırada aralarda arttırma yapıcaz. Ben aradaki zincirlere yaptığım trabzanların başında 1. Ve 3.süne aynı yere 2 trabzan yaparak arttırdım.



3.Sıra: Her 6 trabzanda bir aynı yere 2 trabzan yaparak arttırdım.4.sıra: Her 5 trabzanda bir aynı yere 2 trabzan yaparak arttırdım.Böylece katları yapacağımız alt tabanımızı tamamlamış olduk.






Şimdi açık renkle ipi 4 sefer uzatıp bağlayarak 1 fıstık ve araya tekli örümcek yapıyoruz.  Aralarda 3 trabzan atlayıp 4.trabzana 1 fıstık, araya tekli örümcek şeklinde sırayı tamamlıyoruz.







1.sıranın bitmiş hali böyle oluyor.






2.sırayıda aynı şekilde fıstıkların üzerine 1 fıstık, araya  tekli örümcek şeklinde örüyoruz.






Bu şekilde 4 sıra örüyoruz.





5.sırada yine fıstıkların üzerine 1 fıstık yapıyoruz ama aralara bu kez ikili örümcek yapıyoruz.



 


Bu şekilde 1 fıstık, ikili örümcek yaparak 5.sırayıda tamamlıyoruz.


 


Şimdi koyu renkle kenar oyalarını yapıcaz. İlk fıstığın üzerine ipi bağlayıp 1 tekli örümcek yapıyoruz,  alttaki örümceğin ortasına batıyoruz ve aynı yere 3 zincir çekip batarak 3 tane pıtırcık yapıyoruz.
Yine tekli örümcek yapıp fıstığa batıyoruz.






Bu şekilde kenar oyasınıda yapınca ilk katımızı bitirmiş oluyoruz.
1.katta:  4 sıra 1 fıstık, araya tekli örümcek – 1 sıra 1 fıstık, araya ikili örümcek, son sırada kenar oyası oluyor.(toplam 5 sıra)





Şimdi 2.katımıza geçiyoruz. 3.sıradaki trabzanlarımızın başlarına batarak 2. Katı yapıcaz.
Yine aralarada 3 trabzan atlayarak 1 fıstık, araya  tekli örümcek şeklinde sırayı  tamamlıyoruz.





3 sıra 1 fıstık, araya tekli örümcek yapıyoruz.






4.sırada bu kez 1 fıstık, araya ikili örümcek yapıyoruz.

2.katta: 3 sıra 1 fıstık, tekli örümcek – 1 sıra 1 fıstık, ikili örümcek – 1 sıra kenar oyası (toplam 4 sıra)





3.kat içinde yine trabzanların 2.sırasının başlarına batarak aynı işlemleri tekrar ediyoruz.
3.katta: aynı 2.kat gibi toplam 4 sıra yapılacak.




4.katta: 2 sıra 1 fıstık, tekli örümcek – 1 sıra 1 fıstık, ikili örümcek, kenar oyası  (toplam 3 sıra)




Veee muhteşem final. İstediğin renklerle kombinasyon yapıp çok güzel lifler yapabilirsiniz.

Kolay gelsin.


26 yorum:

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

açıklamalı anlatım süper olmuş.. gerçekten fotoğraflar yeterli olmuş... ellerinize sağlık.. renkler de çok güzel seçilmiş.. ben de altın örgüye üyeyim fakat bebeğimden dolayı etkinliklere katılamıyorum ne yazık ki...

ev kuşu dedi ki...

ellerinize saglık harika olmus, fırsat bulabilirsem ben de yapmak istiyorum, cok acıklayıcı bi anlatım olmus, tesekkür ederim tarif ettiğiniz için...

Nazan dedi ki...

Kutsev harikasın, ben bu lifi hep yapmak istemişimdir.Ama böyle şeylerin örneğini çıkarma özürlüyüm.Senin tek tek anlattığını görünce inanamadım.Çok sağol arkadaşım..

tülin dedi ki...

Kutsev..Özendim şimdi,sen öyle güzel anlatmışsın ve öyle muntazam örmüşsün ki...Ellerine sağlık canım.
Bu arada geçmiş olsun,umarım önemli bir şey değildi.

SEVKUT dedi ki...

Emine; çok teşekkürler canım, kuzucuğuna acil şifalar diliyorum dualarımız sizinle.

ev kuşu: rica ederim canım kolay gelsin.

Nazancım; inşallah faydası olmuştur anlatımımın, çok zevkle yapacaksın eminim.

Tülin ablacım; çok teşekkür ederim çok şükür önemli birşey değil geçecek inşallah.

TATESAL dedi ki...

Sevkutcuğum öncelikle geçmiş olsun,rabbim şifalar versin inşallah....kendini fazla yorduğunu düşünüyorum lütfen dikkat et....lifin anlatımı harika,ellerine sağlık....sevgiler...

Selmatozan dedi ki...

Cicili bicili gördüğüm yerde yapma isteği uyandıran sevimli bir model, anlatım da mükemmel bana tek şey kalıyor örmek:)
Geçmiş olsun dileklerimle beraber ellerine sağlık diyorum, sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Çok teşekkürler Sevkut Hanım , forumda nasıl örüleceğini ben sormuştum sayfanızda görünce çok sevindim hemen öreceğim ellerinize sağlık.Ayrıca geçmiş olsun sevgilerimle Hülya

Adsız dedi ki...

sizin kadar güzel anlatan yok inanın çok güzel olmş.sürekli takip ediyorm süpersinz.çok şey öğrendim sizden slmlar.sivas şarkışladan KAZİME YETER

arzu dedi ki...

merhabalar ben arzu bu mödelleri yazıcıdan resimleriyle vede anlatımlayıyla çıkarmak istiyorum ama beceremedim örgü örmeyi çok sewenlerdenim ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

fue impresionante ese trabajo felicidades

HADİYE dedi ki...

Merhaba,
Lif harika, ayrıca anlatımda çok güzel.Vaktim olsada bende yapsam.
Ellerinize sağlık.

Sevgiler*

melek dedi ki...

walla şuan elimde yapıyorm herkes bayıldı harika bişey elinize sağlık :D

leyla dedi ki...

çok güzel yhaa elinize sağlık bende yapıyorm eylülde düğünüm var :D

MeryemS. dedi ki...

harika olmus bende denedim yeni bitirdim.ilk deneyimim ama cok güzel oldu:) o kadar güzel anlatmissiniz yani. tesekkürler

tv izle dedi ki...

Çok şirin olmuş.Cicili bicili umarım kısa zaman içerisinde yapmaya başlarım.

ISABEL dedi ki...

FELICIDADES,UN PLACER VISITARLA..
.HERMOSOS SU BLOG COMO SIEMPRE...
DESDE BUENOS AIRES ARGENTINA
ISABEL

http://www.allondra-isabel.blogspot.com.ar/

aylinhobi dedi ki...

ablacım ellerine saglık çok güzel olmuş şimdi orta kısmını senin anlattıgın gibi başlıyorum bende çok tşkler

Lee Ann dedi ki...

This doily is beautiful!! Thank you very much for posting this!!! :)
______
Lee Ann H
Crochet...Gotta Love It! Blog
Crochet...Gotta Love It! Website (crochet names and rosary patterns)

sezen yılmaz dedi ki...

ben yaptım emeğinize sağlık çok güzel omuşş .....

ridolphi.51 dedi ki...

BOA NOITE SOU BRASILEIRA ME CHAMO MARIA DA CONCEIÇÃO PURIFICATI SILVA , QUERO LHE DAR OS PARABENS PELO SEU BLOG, QUE ACHEI ATRAVEZ DE OUTRO, SEUS TRABALHOS SÃO MARAVILHOSOS, BOA SEMANA, BJS MARIA DA CONCEIÇÃO PURIFICATI SILVA ASSINO SEMPRE COMO PURIFICATI E MEU ENDEREÇO É ridolphi.51@gmail.com,NÃO FALO OUTRO IDIOMA SOMENTE O PORTUGUES,

merry month dedi ki...

hemen hemen her sitede bu lifin rengarenk modellerini görüyordum ama lif örme konusunda ne yazıkki hiç tecrübem olmadığı için nasıl yapılacağı hakkında bir fikrimde yoktu ama siz okadar güzel resimleyip anlatmışsınızki bende aldım elime tığ ve iplerimi geçtim monitörün karşısına ve sayenizde ilk lifimi örmüş oldum çok tşkederim emeğinize anlatımınıza sağlık :)

SEVKUT dedi ki...

Rica ederim Merry, çok sevindim yardımcı olabildiğime:)

Adsız dedi ki...


selamün aleyküm sevkut hanım
ellerinize sağlık görüntü ve anlatım harika sayfanızdan o kadar faydalandım ki...hele bu liflerden çok ördüm rengarenk tam hediyelik. inanın şimdi yine girdim sayfanıza ne yapabilirim diye. herşey gönlünüzce olsun
gulhemra

banucuk dedi ki...

süpersiniz Şevkut hanım ...bir açıklama ancak bu kadar m
ükemmel olabilir .Zincir çekmeyi bilen herkes sizin bu açıklamalarınızdan her türlü modeli çıkarabilir...Allahım sizden razı olsun...hakkıızı helal edin...

edinir croche dedi ki...

Merhaba arkadaş
Tığ işi oldukça fazla çalışma
Tamam Aşağıdaki bağlantıya olarak onun adım adım blogumda Paylaşılan?
http://www.crochecomreceita.com/2014/04/isto-e-croche.html
Zaten Google+ takipçisi olduk
teşekkür ederim
Gelir ile croche