6 Ocak 2012 Cuma

Tek Parça Kız Bebek Yeleği

target=”_blank”

İp: Nako Baby Lüks Minnoş
Şiş: 4 no

Bu şirin bebek yeleğinin modelini büyük eltimden aldım. Kesin kaynağını bilemiyorum ama onun izniyle burda sizinle paylaşıyorum yapılışınıda.





Yeleğe arkadan başlanıyor ve öne doğru bütün örülüyor, sadece yanlarında dikiş olacak.

Resimlerde bütün sayılarını yazdım.
65+2 kenar için = 67 ilmekle başladım. ( kenarlara 1'er ilmek dikiş için)
5 sıra haraşo ördüm (yani 12 sıra düz)

Örnek kuruluşu;
14 düz, / 5 düz - 1 dola-3 ber.düz kes- 1 dola - 5 düz / 13 düz / 5 düz - 1 dola-3 ber.düz kes- 1 dola - 5 düz / 14 düz

bu örneği kestiğimiz örneğin yanındaki haraşolar 5 sıra olana dek tekrarlıyoruz, sonra örnek yer değiştiriyor.
bu şekilde toplam 6 kez tekrar ettikten sonra;
kenara 14 haraşo, ortaya 39 ilmek 1 düz, 1ters lastik, kenara 14 haraşo yapılacak.
Bu şekildede kenardaki haraşolar (örneğinkide dahil) toplam 25 sıra olunca yaka kesimi yapılacak.

Yaka kesimi;
14 haraşo, 7 ilmek lastik, 25 ilmek kapat, 7 ilmek lastik, 14 haraşo
bu şekilde 8 haraşo sırası ör, sonra ön için ilmek atılacak. (ben 2 ön parçayı ayırıp birlikte ördüm)

Önler;
14 haraşo, 7 lastik, şişe 13 ilmek at
bu şekildede 13 haraşo sırası ör

Sonra yine örneği uyguluyoruz.
14 düz, / 5 düz - 1 dola-3 ber.düz kes- 1 dola - 5 düz / 8 haraşo (kenar)
Örneği 6 kez yer değiştirip tekrarladıktan sonra 5 haraşo sırası örüp bitiriyoruz.

NOT: Eğer kollu yapmak isterseniz arkada ortadaki lastiği başladığımız sırada her iki kenardan şişe 15-20 ilmek atıp arttırabilirsiniz.





Bu eltimin ördüğü orjinal yarım kollu hali. Benim ipim tam 1 yumak olmadığı için ben kolsuz yaptım. Siz kollu yapmak isterseniz kenarlardan şişe 15-20 ilmek atarak arttırabilirsiniz.

15 yorum:

mavilale dedi ki...

ellerine sağlık kutsev hanım yapacaklarım listesine aldım bile kuzenimin kızı olacak nasipse ona ciciler örmem lazım ama beklemedeyim doktor bir kız bir erkek dedi süprizle karşılaşma ihtimalimiz yüksek

elzem dedi ki...

en kısa zamanda geliyorum modeli başlamaya.eltilere selam.hayırlı cumalar..

yurdagül dedi ki...

ellerine sağlık canım çkk güzel olmuş modelide süperr örmek isterim ALLAH nasip ederse

mavilale dedi ki...

sevkut hanım benim elimde ucundan biraz harcanmış nakobaby yün var 100gr. az eksik bu yeleği örsem çıkar mı

SEVKUT dedi ki...

Kolsuz olarak yaparsanız 1 yumaktan az gidiyor zaten. Benim yumağımda biraz kullanılmıştı o yüzden kolsuz yaptım.

Unknown dedi ki...

Çok ama çok cici olmuş,ellerinize sağlık..
Çok seviyorum örgüyü ama ,gelin görün ki beceremiyorum:(
Keşke komşum olsaydınız,öğrenirdim sizden:)
Aslında öyle güzel anlatmışsınız ki,burdan bile bakarak uygulanabilir.:)
Mutlu günler diliyorum..

Unknown dedi ki...

Çok güzle olmuş çok...
Ellerine,emeğine sağlık.
Sevgiler.
Takindeyim.

Unknown dedi ki...

ellerine ve paylaşımına sağlık arkadaşım, sayende çok güzel ve keyifli bir yelek ördüm, açıklama için çok teşekkür ederim...

BENİMDENİZİM dedi ki...

kısaca süper süper süper çok şirin olmuşşş

Adsız dedi ki...

ADOREI,VOU TENTAR FAZER, AMEI TEU CANTINHO, VOU ESPERAR TUA VISITA. BJS. http://mirokaartes.blogspot.com.br/

elifzeynepabdullah dedi ki...


merhaba Sevkut hanım, tariflerini ve yazılarını çok beğendiğim cahide ablamın sitesinden bir başka linke oradan buraya tıklayarak sizi bulmuş oldum, modellerinizi ve özellikle anlatımınızı çok beğendim, uzun lifi kolayca yapabildim sayenizde, şimdi bu kız yeleğini yapmak istiyorum, inşaAllah yapabilirim, annem örgü konusunda iyidir, zorlanınca başvururum artık.

ayrıca hoşgörünüze inanarak müsadenizle bir sorum olcak, mail adresinize gönderiyorum, cevaplarsanız sevinirim, cevaplamak istemezseniz de size kırılmam.
Allah celle celaluhu ' a emanet olun. işlerinizde kolaylıklar diliyorum. Rabbim yolunuzu açık etsin. selam ve dua ile.

Adsız dedi ki...

Do you haνe any vidеo of that? I'd love to find out more details.

Here is my web blog: seopressor version5
Also see my webpage :: http://www.facebook.com/SeoPressorV5

Adsız dedi ki...

Gгeetings from Los angelеs! I'm bored to tears at work so I decided to check out your website on my iphone during lunch break. I love the information you present here and can't wait to takе a look ωhen I gеt hοme.
I'm shocked at how fast your blog loaded on my cell phone .. I'm
not еven uѕing WIFI, juѕt 3G .. Αnyhoω, gоod
site!

Feel free to visit mу sіtе: wedding dresses

Hobievimiz dedi ki...

Şevkut ablam gelip gidip bu yeleğine bi,tiyorum,çok güzel diğer işlerin gibi canım bu açıklamyı forumda paylaşabilir miyim:)

SEVKUT dedi ki...

Teşekkürler Filiz, zaten herkese açık benim sitem tabiki burdan faydalanabilirler canım.