13 Aralık 2009 Pazar

Kız Çocuk Atkı Bere Takım (Scarf and Beret for Girls)






İp: Bravo Export
şiş: 7 no ve 4.5 no şişler

Bu takımın atkısını kızım Begüm, beresini ben ördüm. Viranşehir etkinliği için örmüştük. Bu arada Begüm ÖSS'ye hazırlanıyor bu yıl ve çalışmaktan bunaldığı zamanlarda örgü örerek stres atıyor. Kızım diye söylemiyorum ama elinden her iş gelir. İnşallah istediğine ulaşır kuzucuğum.

Bu örneği Ravelry'de görüp beğenmiştim. Aynı örneği kullanarak daha önce burada fular yapmıştım.
Yinede bir kez daha yapılışını yazayım.



Atkının Yapılışı:
7 no şişle 8 sıra düz örgü
4.5 no şişle 3 sıra haraşo(Yani 6 sıra düz)
4.5 no şişe geçince ilmekleri 2'şer örüp azaltıyoruz.
7 no şişe geçince ilmekleri 2 kez örerek arttırıyoruz.

7 no şişe 48 ilmek atıp başladım.
14 sıra kadar düz örgü ördüm. (Alt kısmı olduğu için düz sırasını biraz fazla ördüm)
15.sıraya geçerken 4.5 no şişe geçtim ve ilmekleri 2şer örüp ilmek sayısın yarıya düşürdüm.(Yani 24 ilmek kalıcak)
3 haraşo sırası ördüm.(Yani 6 sıra düz örgü)
Yine 7 no şişe geçtim ve bu kez her ilmeği içinden 2 kez örerek (Yani aynı ilmeği 1 önden, 1 arkadan örüyoruz.) ilmek sayısını 48'e çıkardım.
Yine 8 sıra düz ördüm.
Bu şekilde istediğimiz uzunlukta devam ediyoruz. Yine bitirirken düz sırasını 14 sıra yapıyoruz.




 

Berenin Yapılışı:
Bereyide 7 no şişle 76 ilmek atarak başladım. 4 sıra 2 ters, 2 düz lastik örüp aynı örneği uyguladım.
Kesmeleride göz kararı yapıp en son kalan ilmekleri iğneye geçirip büzdürdüm

2 yorum:

Rengarenk Hobiler dedi ki...

bu takıma bayıldım. sizin sayenizde acemi bir örgücü olarak kızıma yapacağım. anlatımınız çok iyi ama ben ne yaptıysam şu bil ilmeği iki kere örmeyi beceremeedim. altınörgü formuna üyelik başvurusu yaptım ama sonuç ta gelmedi daha. bana bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim

SEVKUT dedi ki...

Sevgili arkadaşım bu arttırma şekli için verdiğim linkteki videoyu izlerseniz çok kolay yapabileceksiniz.
[http://www.youtube.com/watch?v=iMETY1AlIyI]