24 Kasım 2009 Salı

Simli Fuların Yapılışı


İp: Alize Angora Gold Simli, Krem rengi
Şiş: 3.5 ve 5 no şişler

Bu örneği Ravelry'de gördüm. Orda atkı olarak örülmüştü. Bende ince iple Fular şeklinde yaptım. Ama tabi atkı versiyonunuda ördüm, onuda eklerim daha sonra.


Örnek Açıklaması:

5 no şişle 10 sıra düz örgü
3.5 no şişle 3 sıra haraşo(Yani 6 sıra düz)
3.5 no şişe geçince ilmekleri 2'şer örüp azaltıyoruz.
5 no şişe geçince ilmekleri 2 kez örerek arttırıyoruz.



 
5 no şişe 56 ilmek atıp başladım.
16 sıra düz örgü ördüm. (Alt kısmı olduğu için düz sırasını biraz fazla ördüm)
17.sıraya geçerken 3.5 no şişe geçtim ve ilmekleri 2şer örüp ilmek sayısın yarıya düşürdüm.(Yani 28 ilmek kalıcak)
3 haraşo sırası ördüm.(Yani 6 sıra düz örgü)
Yine 5 no şişe geçtim ve bu kez her ilmeği içinden 2 kez örerek (Yani aynı ilmeği 1 önden, 1 arkadan örüyoruz.) ilmek sayısını 56'ya çıkardım.
Yine 10 sıra düz ördüm.


Bu şekilde örmeye devam ediyoruz. Yeterli uzunluğa gelince boyun kısmına içinden geçirmek için ek bir parça yapıcaz. Ben bu bölüme 5 no şişle 10.kez ördüğümde başladım.



5 no şişle 10.örnekten 10 sıra ördüm ve arkaya dönüp üçüncü bir şişle son haraşo sırasından 56 ilmek çıkardım.


 
Bu 56 ilmeğide 10 sıra ördüm.


 


 
Bu iki parçayı birleştirip 5 no şişle 2 sıra daha ördüm. Ve 3.5 no şişle 3 haraşo sırası örüp örneğe devam ettim.




Yine 5 no şişle 10 sıra düz,
3.5 şişle 3 sıra haraşo ve 5 no şişle 16 sıra düz örüp bitirdim.
Uçlarına 1 sıra fıstıklı örümcek yaptım.



Hiç yorum yok: