19 Nisan 2010 Pazartesi

Sarhoş Yoldan Şaştı Bere-2







İp: Papatya Batik
Şiş no: 4.5




Bu bereden daha önce örüp  burada yayınlamıştım. Modeli Derya Baykal'ın programında görüp denemiştim.
Daha önce ördüğüm mor berenin derinliğinin az olduğunu söylemiştim. Bu berede sayılarla oynayıp öyle ördüm.Yapılışı aynı ama sayılarını çoğalttım. Sizde ipinizin kalınlığına göre ayarlamalar yapabilirsiniz.

55 ilmekle başladım.
3 ters- 10 düz(saç örgüsü) 2 ters - 40 düz (Örneğin kuruluşu böyle)
Tersler ve saç örgüleri sabit örülüyor, 40 ilmekte 2 sıra düz örgü, 2 sıra ters örgü olarak örülüyor.
40 ilmekten her arka sırada  saç örgüsünün yanındaki 2 tersin hemen yanından 1 ilmek kesiliyor.
15 saç örgüsünü sabit örüp, 40 ilmekten  14 ilmek kalana dek kestim.
Sonra diğer taraftan ilmek çıkarıp 55 ilmeğe tamamladım.
Bu şekilde 3 dilim yapılıyor ve dikiliyor. Bu dilim sayısı ipinize ve baş çevrenize göre değişebilir






Kesmelerin bitmiş hali


Kesmeler bittikten sonra diğer yandan ilmek çıkartıp 55 ilmeğe tamamlıyoruz.


   
Dikilmeden önceki son hali.

3 yorum:

TATESAL dedi ki...

Çok güzel bir model ve anlatım harika,ellerine sağlık canım...
Blogunun yeni şablonu çok yakışmış,güzel paylaşımlara...

icimdeki yolculuk dedi ki...

çok güzel bir modelmiş kolay gibi anlatımına sağlık

Adsız dedi ki...

cok acik bir anlatim yapilmis hemen ordum yeni tariflerinizi bekliyorum.