22 Mart 2010 Pazartesi

Anne Şalı
















Bu şallarıda yine huzurevi etkinliği için örmüştüm. Bu şalları örerken anneciğiminde çok yardımı oldu. Doğru yerlere gittiği için çok mutlu olduk ikimizde. Sevgili Bulut Gölgesi Tülin ablamız sağolsun Pazar günü hepsini ellerinle ulaştırmış yerine. Bloğunda bizim için resimlerinide eklemiş. O resimlerde en üstteki şalı teyzeciklerimden birinin üzerinde görünce hissettiklerimi anlatmak imkansız. İnanılmaz duygulandım ve mutlu oldum. Keşke elimizden daha fazlası gelebilse, keşke evlatlar ana babalarına bunları yaşatmasa. O ana babalar çocuklarını büyütmek için belkide kendi yaşamlarından vazgeçiyorlar ve sonunda hakkettikleri muamele böyle olmamalı. Evlerimizde herşeye bir sürü ıvır zıvıra, evcil hayvanlara bile yer buluyoruzda onlara yer yoköylemi? Ben bunu asla kabullenemiyorum ve yapanlarıda vicdanlarına havale ediyorum.


Bu şalların yapılışınıda kısaca anlatayım sizlere. Altınörgüden arkadaşım sevgili Gamzeden aldığım fikirle oldukça kolay oluyor örmesi.
Önce 2 adet diktörgen parça örüyoruz. (Ben 60 ilmekle haraşo örerek 70 haraşo sırası ördüm) İlmekleri kesmeden şişte bırakıyoruz.
İki parçada bitince ikisini tek şişe alıyoruz ve ilk sırayı örerken 1.parçanın son ilmeği ile 2.parçanın ilk ilmeğini beraber örüp kesiyoruz ve sıra sonuna dek örmeye devam ediyoruz. Bu kestiğimiz ilmekler bizim orta merkezimiz oluyor. Arka sıraları normal örüp her ön sırada orta merkezde 3 ilmeği beraber örüp kesme yapıyoruz. Ben bu kesmelerde buradaki Double Vertical Decrease yazan resimlerdeki tekniği uyguladım.
Bu şekilde ortada 3 ilmek kalana dek kesme yapıyoruz.
En sonda kenarlarını istediğiniz şekilde tığlayabilirsiniz. Ben daha önce burada anlattığım zincir şalın örneğini kulandım.
Bu şekilde örmek büyük kolaylık oluyor. Şişte birsürü ilmeği örmek bana zor geliyor doğrusu, ör ör sıra bitmiyor.

Hiç yorum yok: