11 Mart 2010 Perşembe

Püsküllü Lif İçin Yardım



Merhabalar arkadaşlar. Birkaç gündür bloğuma birşey ekleyemiyorum. Evdeki ani voltaj yükselmesi nedeniyle bilgisayarımızın anakartı yandı. Bir haftadır yapılmasını bekliyorum hala gelmedi. Kızımın laptopunu kullanıyorum şimdi ama benim bütün arşivim ana bilgisayardaydı. Hard diskte sorun yok dediler ama kendi gözümle görmeden içim rahat etmeyecek. Bütün emeklerim, yıllardır biriktirdiklerimin hepsi ordaydı. Yedekleme işini hep ihmal etmiştim inşallah birşey olmaz. Elimde biten sizlerle paylaşacağım bir sürü iş birikti.

Püsküllü lifi yapamayan arkadaşlara şimdilik bu kadar yardımcı olabiliyorum, bilgisayarım düzelince daha ayrıntılı yardımcı olmaya çalışırım. Becerebilirsem video çekerim.

Bu şemada püskülün yapılışını gösteriyor. Ben aynı işlemi ip arkadayken yapıyorum ve orta parmağımı kullanıyorum. Sizin nasıl kolayınıza geliyorsa öyle yapabilirsiniz.

Bir arkadaşımız oklava kullansak olurmu demiş. Hiç denemedim ama bence çok zor olur canım, el ile yapımı çok kolay aslında alışınca çok çabuk oluyor.

Bir  arkadaşımda bir kutuda kaç püskül olduğunu sormuş; ben her kutuya 2 püskül yaptım, ama siz elinize ve ipinize göre ayarlayabilirsiniz.




3 yorum:

uzmanamator dedi ki...

İnşallah arşivine kavuşursun kısa sürede arşiv kaybetmen nasıl bir üzüntüdür bilirim ...

DenDen dedi ki...

bilgisayarınıza çok üzüldüm. Blogunuz benim başvuru kitabım gibi oldu. İnşallah bilgilere birşey olmamıştır. Biz Van'da bu voltaj değişiklikleri için kocaman bir makine bağlattık evin girişine. sanırım adı regülatör.

Adsız dedi ki...

püskül yapımını video ile gösterilirse çok sevinirim teşekkür ederim elinize sağlık